Gradski predstavnici predvođeni zamjenikom gradonačelnika, Nikolom Tomincem te pročelnikom za urbanizam Marijom Vinkom i voditeljem Davorom Miljanovićem, svjedočili su demonstraciji nove tehnologije sanacije neravnina i udarnih rupa na kolniku iz prve ruke.
„Pozdravljam ovaj današnji eksperiment i vidim kako on stvarno daje nove i brze mogućnosti po pitanju sanacija asfaltnih površina, što je nama bitno baš po pitanju sigurnosti prometa i funkcioniranja naselja u nekim posebnim prilikama. Vidjet ćemo koliko se to nama kao Gradu isplati jer će biti vrlo zahtjevno usvojiti tu tehnologiju održavanja za sve one radove za koje je to primjereno. Ta tehnologija je uglavnom za posebne asfalte gdje su dobre podloge. Mi se ne možemo odreći starih načina sanacije tih cestovnih površina. Nažalost, dosta naših cesta ima nestabilne podloge i to ćemo morati riješiti kombinacijom suvremenom i klasičnog načina sanacije“ istaknuo je Nikola Tominac, zamjenik dugoselskog gradonačelnika Nenada Paniana.
U Hrvatskoj postoje samo dva takva stroja u vrijednosti više od milijun kuna
Swietelsky d.o.o. predstavio je najnoviju tehnologiju sanacije neravnina i udarnih rupa demonstracijom u Osječkoj ulici na križanju s Ulicom Tina Ujevića. Tvrtku Swietelsky predstavljao je Zdenko Rajić, voditelj gradnje i objasnio princip rada stroja koji je produkt češke tehnologije.
„Tehnologija radi na principu infracrvenog zagrijavanja zračenjem postojećeg asfalta. Nakon što se postojeći zagrije, „razrahli“ se i doda iz spremnika u kojem se čuva vrući asfalt, novi sloj vrućeg asfalta i sama sanacija udarnih rupa traje vrlo kratko, vrlo efikasno i prilično je povoljno.“
Kao prednost takvog načina asfaltiranja cestovnih površina, Rajić ističe: „mobilnost, brzina i može se u jednom danu na deset različitih lokacija pokrpati deset različitih vrsta neravnina. Asfalt koji se ne potroši taj dan može ostati u spremniku za drugi dan. Jedna veoma inteligentna i pametna tehnologija koju treba iskoristiti. Ekonomična je i pošto reciklira postojeći asfalt i ekološki je prihvatljiva. Glavni energent je plin koji ne zagađuje okolinu i to je budućnost.“
Denis Remenar