Povodom službene posjete predsjednika Odbora za bratimljenje Grada Dugog Sela i Aglomeracijske zajednice Saint-Quentinois, Jean-Marie Gondrya i njegove supruge Sylviane Gondry, jučer je u prostorima gradske uprave održan sastanak s predstavnicima Grada Dugog Sela, gradonačelnikom Nenadom Panianom, njegovim zamjenicima Jasminkom Kokot Bambić i Nikolom Tomincem, voditeljicom Odjela za gospodarstvo Zvjezdanom Budor Klarić i predstavnicima dugoselskih osnovnih škola – ravnateljicom OŠ Josipa Zorića Marom Mamuza i predstavnicama OŠ Ivana Benkovića, profesoricama Marinom Periša i Sonjom Nekić.
Naime, temeljem Povelje o bratimljenju Grada Dugog Sela i Aglomeracijske zajednice Saint-Quentinois koja se dosada fokusirala na suradnju na području kulture i gospodarstva, ova posjeta prijatelja iz Francuske imala je intenciju da se suradnja proširi se i na segment obrazovanja, što je bila inicijativa francuskog Odbora za bratimljenje. Jean-Marie Gondry ukratko je upoznao domaćine s organizacijom sustava obrazovanje u Francuskoj, koji se razlikuje od našeg s obzirom da je organiziran na način da njihov program osnovne škole pohađaju djeca u dobi od 6 do 12 godina, a od 12 do 16 godina pohađaju takozvani „College“, odnosno više razrede osnovne škole. Obrazovanje do 16. godine je obavezno i besplatno u Francuskoj. Predstavnice dugoselskih osnovnih škola također su detaljno informirale francuske predstavnike o hrvatskom sustavu obrazovanja, kao i specifičnostima organizacije rada dugoselskih škola. Gosti iz Francuske bili su iznenađeni smjenskim radom u našim osnovnim školama. Naime, u Francuskoj se rad osnovnih škola organizira u jednoj smjeni.
Tom prilikom izražena je zainteresiranost i čvrsta volja buduće suradnje između osnovnih škola. S obzirom da u programu dugoselskih osnovnih škola nije uključen francuski jezik, ali i u jednoj i drugoj zemlji djeca uče engleski od prvog razreda, jezična barijera bit će prevladana, engleskim jezikom, a za kasnije postoje mogućnosti organizacije radionica za učenje francuskog odnosno hrvatskog jezika.Suradnja školskih institucija kreće s novom školskom godinom, međusobnim upoznavanjem prosvjetnih djelatnika, te uspostavljanje redovitih kontakata između razrednih odjeljenja, dok će se međusobne posjete ili sudjelovanje na određenim manifestacijama dogovarati kasnije.
Naposljetku svi sudionici sastanka izrazili su zadovoljstvo mogućnošću buduće suradnje koja se ovim susretom proširila i na područje obrazovanja.