Na poticaj Grada Dugog Sela te u suradnji s Pučkim otvorenim učilištem Dugo Selo Hrvatski željeznički muzej u subotu, 4. siječnja, simbolično je obilježena obljetnica povijesnog datuma prolaska prvog vlaka željezničkom prugom kroz Dugo Selo, davne 1870. godine.
Tom prilikom na dugoselskom Željezničkom kolodvoru okupili su se gradonačelnik Dugog Sela Nenad Panian, kustosica Hrvatskog željezničkog muzeja Renata Veličan, ravnatelj POU Dugo Selo Nenad Haleuš Mali, voditelj Željezničkog kolodvora Dugo Selo Zdenko Pukec, ravnatelj Gradske knjižnice Dugo Selo Predrag Topić te autori knjige Preci i potomci Dragica Pjevac i Ivan Šutej.
Kustosica HŽM-a Veličan istaknula je važnost datuma – 4. siječnja 1870. godine, kada je željeznička pruga Zakany (Mađarska) – Koprivnica – Križevci – Dugo Selo – Zagreb puštena u promet, a kroz naš grad i ovaj Željeznički kolodvor po prvi puta prošao vlak. „Gradnja ove pruge odlukom parlamenta Austro-Ugarske monarhije počela je 1868. godine te je svih 103,074 kilometara izgrađeno u roku godine i pol i puštena u promet 1870. godine. Pruga je bila većinom nizinska, s elementima brdske te je po svojoj važnosti imala najviši rang u tadašnjoj monarhiji. Prema gabaritima izgradnje željezničke pruge na području Hrvatske ovo je četvrta pruga, a Dugo Selo je već tada bio vrlo važan i strateški željeznički kolodvor, uz sedam na toj pruzi,“ istaknula je Veličan dodajući da je izgradnja pruge i uspostavljanje pružnog prometa na području monarhije bilo važno prometno gospodarsko područje u kojem su se Beč i Budimpešta natjecali tko će prije stići do mora, odnosno do najvažnije morske luke – Rijeke.
Ovom simboličnom obljetnicom ulazi se ulazi se u godinu obilježavanja 150. godišnjice željeznice u Dugom Selu u kojoj bi, prema prethodnim najavama HŽ infrastrukture, trebali započeti radovi na rekonstrukciji dugoselskog željezničkog kolodvora (izgrađenog inače 1957. godine). Rekonstrukcija i izgradnja novog kolodvora planirana je u završnoj fazi projekta Rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici pruge Dugo Selo – Križevci, najvećem projektu HŽ Infrastrukture sufinanciranom iz EU-ovih fondova vrijednom 1,5 milijardi kuna, u sklopu kojeg se na području grada grade dva nadvožnjaka, tzv. zapadni (veza prema Rugvici) i istočni (veza prema Puhovu), a na širem zahvatu do Božjakovine se gradi ukupno četiri nadvožnjaka.