Stipendistica grada Dugog Sela, Adriana Graberec diplomirala je na Učiteljskom fakultetu, Sveučilište u Zagrebu i stekla titulu magistre primarnog obrazovanja s pojačanim predmetom Hrvatski jezik.
Znanstveni rad naziva „Jesu li teme metodičkih predložaka u udžbenicima jednako poticajne za djevojčice i dječake?“ napisan je u suautorstvu s kolegicom Martinom Krcivoj, također mag. pri. educ. te pod mentorstvom Martine Kolar Billege, dr. sc. Rad je predan na natječaj za Rektorovu nagradu u akademskoj godini 2016./2017. te prijavljen u kategoriji za individualan znanstveni rad.
Mlada i uspješna te nagrađena studentica iz Dugog Sela navela je u nastavku sve bitne informacije vezane uz rad.
Za potrebe pisanja rada analizirale smo aktualne udžbenike i provele istraživanje putem anketnog lista na uzorku N=2522 učenika 4. razreda osnovne škole. U istraživanju su sudjelovale 53 osnovne škole Republike Hrvatske kojima i ovim putem zahvaljujemo na podršci i pomoći.
Istraživanje je pokazalo da su najzastupljenije teme metodičkih predložaka u udžbenicima one za koje su djevojčice pokazale znatno veći interes nego dječaci. Rezultati pokazuju da su dječaci iskazali interes za samo 5,9 % tema identificiranih u udžbenicima, dok su djevojčice pokazale interes za čak 93,3 % tema zastupljenih u udžbenicima. Dječaci pokazuju veći interes za teme: domoljublje, sport, tehnologija i povijest, a upravo su te teme slabo zastupljene u aktualnim udžbenicima. Potvrdile smo glavnu hipotezu i na temelju rezultata možemo pretpostaviti da su i teme metodičkih predložaka jedan od uzroka boljeg uspjeha djevojčica i ispitivanjima čitalačke pismenosti u projektima vanjskoga vrednovanja (PISA).
Znanstveni rad nagrađen Rektorovom nagradom možete pročitati u cijelosti na poveznici: http://www.unizg.hr/fileadmin/rektorat/Istrazivanja/Znanstvena_postignuca/Nagrade/Rektorova/2016_2017_RN_skroz_finalno_Popis_nagradenih_radova.pdf
D.R.
Poštovani,
dodjela je održana 6. srpnja 2017. godine u Kongresnoj dvorani Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.
Znanstveni rad je napisan u suautorstvu s kolegicom mag. prim. educ. Martinom Krcivoj pod mentorstvom dr. sc. Martine Kolar Billege i predan je na natječaj za Rektorovu nagradu u ak. god. 2016./2017. godine. Rad je prijavljen u kategoriji za individualan znanstveni rad. Naslov rada je “Jesu li teme metodičkih predložaka u udžbenicima jednako poticajne za djevojčice i dječake?”. Za potrebe pisanja rada analizirale smo aktualne udžbenike i provele istraživanje putem anketnog lista na uzorku N=2522 učenika 4. razreda osnovne škole. U istraživanju su sudjelovale 53 osnovne škole Republike Hrvatske kojima i ovim putem zahvaljujemo na podršci i pomoći.
Istraživanje je pokazalo da su najzastupljenije teme metodičkih predložaka u udžbenicima one za koje su djevojčice pokazale znatno veći interes nego dječaci. Rezultati pokazuju da su dječaci iskazali interes za samo 5,9 % tema identificiranih u udžbenicima, dok su djevojčice pokazale interes za čak 93,3 % tema zastupljenih u udžbenicima. Dječaci pokazuju veći interes za teme: domoljublje, sport, tehnologija i povijest, a upravo su te teme slabo zastupljene u aktualnim udžbenicima. Potvrdile smo glavnu hipotezu i na temelju rezultata možemo pretpostaviti da su i teme metodičkih predložaka jedan od uzroka boljeg uspjeha djevojčica i ispitivanjima čitalačke pismenosti u projektima vanjskoga vrednovanja (PISA).
Stipendistica sam grada Dugog Sela, a kolegica grada Jastrebarsko, obje smo diplomirale (magistre primarnog obrazovanja s pojačanim predmetom Hrvatski jezik).
Stojim na raspolaganju ukoliko imate još pitanja.